Osoby znajdujące się na liście oczekujących na przeszczepienie nerki powinny mieć możliwość swobodnego podróżowania zarówno po kraju, jak i za granicą, ciesząc się długim lub krótkim wypoczynkiem. W Diaverum zobowiązujemy się wspierać wszystkich pacjentów i umożliwiać im realizację tych planów.  

Program d.HOLIDAY Fly Back to kompleksowe rozwiązanie dla pacjentów oczekujących na przeszczep nerki. Dzięki niemu pacjenci mogą podróżować bez obaw, nie martwiąc się o szybki powrót do swojego ośrodka, w przypadku otrzymania telefonu od koordynatora transplantacyjnego.  

Nasz program ułatwia organizację podróży powrotnych dla pacjentów przebywających na wakacjach, którzy podczas pobytu w Europie otrzymują telefon z informacją o przeszczepie. Pokrywamy koszty najszybszych opcji transportu z miejsca wypoczynku do szpitala transplantacyjnego, aby zapewnić bezpieczny i szybki powrót do domu, na czas zabiegu.  

Joanna Bernet, pacjentka korzystająca z dializoterapii, właścicielka agencji turystycznej, organizującej wyjazdy dla osób dializowanych dzieli się swoimi spostrzeżeniami o programie FLY BACK.

Dr Domingos Machado, nefrolog i Ambasador Transplantacji Diaverum, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat programu:

 

 Aby skorzystać z programu d.HOLIDAY Fly Back, należy spełnić następujące warunki:

  • Aktywne uczestnictwo w programie d.HOLIDAY: W chwili rezerwacji podróży, jesteś pacjentem, który aktualnie korzysta z leczenia lub który właśnie zakończył leczenie w ramach programu d.HOLIDAY, w ośrodku dializ Diaverum.
  • Informacja o oczekiwaniu na przeszczep: Podczas rezerwacji dializ wakacyjnych poinformuj nas i ośrodek dializ, że znajdujesz się na liście oczekujących na przeszczep.
  • Podróże w obrębie Europy: Program obejmuje pobyty wakacyjne w obrębie Europy (szczegółowa lista krajów znajduje się w sekcji FAQ).

Z niecierpliwością czekamy aby powitać Państwa w jednej z naszych klinik!

Najczęściej zadawane pytania

d.HOLIDAY to program dializ wakacyjnych prowadzony przez Diaverum, wiodącego globalnego dostawcę usług nefrologicznych. Program pomaga pacjentom przebywającym na wakacjach, na każdym etapie procesu leczenia hemodializami poza ich macierzystym ośrodkiem dializ - od określenia planu podróży, po zapewnienie ciągłości opieki w miejscu docelowym.

Pacjent wakacyjny, to pacjent będący na wakacjach lub otrzymujący z wyboru leczenie dializami w ośrodku dializ innym, niż jego placówka macierzysta.

Program Diaverum d.HOLIDAY Fly Back to usługa, która umożliwia pacjentom dializowanym, podróżującym na wakacje lub służbowo, szybki powrót do miejsca transplantacji po otrzymaniu powiadomienia o przeszczepie.

Usługa jest dostępna dla wszystkich pacjentów programu d.HOLIDAY podróżujących w obrębie Europy (szczegółową listę krajów znajdziesz w sekcji „Jakie kraje są objęte programem d.HOLIDAY Fly Back”).

Pacjenci oczekujący na przeszczep nerki żyją w ciągłej gotowości. Muszą być dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, by w każdej chwili móc poddać się zabiegowi. Ten krótki czas reakcji, jaki mają na podjęcie decyzji o przeszczepie, znacząco ogranicza możliwości podróżowania. Dodatkowo, trudna sytuacja finansowa wielu pacjentów sprawia, że rezygnują oni z podróży, obawiając się wysokich kosztów związanych z ewentualną zmianą planów. 

Czas oczekiwania na przeszczep nerki jest obecnie dość długi w wielu krajach, co znacznie ogranicza mobilność pacjentów.

Dlatego Diaverum stworzyło program d.HOLIDAY Fly Back, który umożliwia pacjentom podróżowanie bez obaw o utratę szansy na przeszczepienie. W przypadku otrzymania informacji o dostępności dawcy, zorganizujemy natychmiastowy powrót pacjenta do domu, pokrywając wszystkie koszty związane z transportem.

 *Zobacz warunki użytkowania, aby zapoznać się z pełnymi kryteriami zwrotu kosztów.  

Aby zakwalifikować się do programu d.HOLIDAY Fly Back, należy:

  • Być potwierdzonym pacjentem korzystającym z leczenia lub który właśnie zakończył leczenie w ramach programu d.HOLIDAY, w ośrodku dializ Diaverum, w danym czasie.
  • Poinformować Diaverum (w tym ośrodek dializ Diaverum), że pacjent jest aktywny na liście osób oczekujących na przeszczepienie.
  • Podróżować w obrębie Europy (zobacz szczegółową listę krajów w sekcji „Które kraje objęte są programem d.HOLIDAY Fly Back?”).

Jeśli kwalifikujesz się do korzystania z programu d.HOLIDAY Fly Back, masz dwie opcje:

  1. Skontaktuj się z naszą infolinią, a my zarezerwujemy dla Ciebie najszybszy możliwy transport (samolot, pociąg, autobus itp.) i zajmiemy się wszystkimi formalnościami związanymi z podróżą.
  2. Organizujesz podróż samodzielnie, a następnie ubiegasz się o zwrot kosztów? Szczegóły znajdziesz w sekcji "Jak ubiegać się o zwrot kosztów podróży".


Z naszym centrum obsługi klienta możesz skontaktować się pod numerem +46 10 334 05 61*. w dni robocze od 8:30 do 16:30 CET.

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz, abyśmy zorganizowali Twoją podróż i bezpośrednio opłacili bilety przez nasze biuro podróży.

*Koszty połaczeń.

Poza godzinami pracy biura lub jeśli wolisz, możesz zorganizować podróż we własnym zakresie. Następnie możesz złożyć wniosek do Diaverum o zwrot kosztów, korzystając z formularza, który jest dostępny do pobrania na tej stronie jako "Formularz zgłoszenia" (dokument w języku angielskim).

W przypadku samodzielnego zorganizowania podróży, prawo do zwrotu kosztów przysługuje:

  • po złożeniu przez pacjenta prawidłowo i w pełni uzupełnionego Formularza zgłoszenia; oraz
  • do kwoty obejmującej najszybszy sposób (z zastrzeżeniem ograniczeń określonych w "Warunkach korzystania") dotarcia do wyznaczonego miejsca docelowego przeszczepienia

Diaverum priorytetowo traktuje szybki powrót pacjenta na przeszczep. Chociaż nie możemy przewidzieć wszystkich okoliczności, dołożymy wszelkich starań, aby pacjent dotarł do szpitala jak najszybciej. Szczegółowe warunki programu znajdziesz w regulaminie d.HOLIDAY Fly Back.  

Program obejmuje regularne środki transportu, takie jak samolot, autobus, pociąg i taksówka. Organizacja podróży przy użyciu prywatnych odrzutowców, helikopterów i innych nieregularnych środków transportu nie jest objęta programem d.HOLIDAY Fly Back.  

Obecnie programem d.HOLIDAY Fly Back objęte są następujące kraje w Europie:

Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Malta, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Niemcy, Węgry, Albania, Bośnia i Hercegowina, Andora, Kosowo, Liechtenstein, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Macedonia Północna, Norwegia, Serbia, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania.  

Kraje objęte programem gwarantują pacjentom szybką i sprawną organizację powrotu do kraju, co jest niezwykle istotne w przypadku pilnego przeszczepu. Dążymy do tego, by poszerzyć zakres programu o kolejne destynacje, również poza Europą, zapewniając naszym pacjentom jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo podczas podróży.  

Tak, program d.HOLIDAY Fly Back obejmuje transport zarówno krajowy (w obrębie kraju), jak i międzynarodowy (poza krajem ojczystym), z zastrzeżeniem listy krajów określonej w sekcji "Które kraje objęte są programem d.HOLIDAY Fly Back?".  

Obecnie tylko kwalifikujący się pacjenci są objęci programem d.HOLIDAY Fly Back. Członkowie rodziny, przyjaciele lub osoby towarzyszące pacjentowi w podróży, nie są objęci programem d.HOLIDAY Fly Back.  

Jeśli zorganizowałeś podróż we własnym zakresie zgodnie z "Warunkami korzystania", pobierzesz „Wniosek o zwrot kosztów w ramach programu Diaverum d.HOLIDAY Fly Back" - dokładnie go wypełnij i dołącz wszystkie niezbędne dokumenty (rachunki, zaświadczenia lekarskie) potwierdzające, że przeszedłeś procedurę przeszczepu we wspomnianym miejscu docelowym lub że taka procedura została rozpoczęta. Wyślij wszystkie wyżej wymienione dokumenty na adres holiday@diaverum.com i czekaj na dalsze instrukcje.

Możesz skontaktować się z nami telefonicznie (w godzinach pracy) lub e-mailem,
zobacz dane kontaktowe poniżej:

Telefon: +46 10 334 05 61
w dni robocze od 8:30 do 16:30 CET.

E-mail: holiday@diaverum.com

 

 Aby dowiedzieć się więcej o działaniu programu Fly Back, obejrzyj poniższy film:

Do zobaczenia w jednym z naszych ośrodków dializ!

Nie wahaj się skontaktować z nami, aby dowiedzieć się więcej o programie.

poniedziałek - piątek 08:30-16:30 CET

bookdialysis.combookdialysis.com to wiodąca na świecie i niezależna wyszukiwarka rezerwacji dializ wakacyjnych. Przyjazna dla użytkownika, stale rozwijająca się i bezpieczna platforma cyfrowa wprowadza radykalną zmianę w sposobie, w jaki podróżujący z przewlekłą chorobą nerek (PChN) rezerwują zabiegi wakacyjne, umożliwiając przekształcenie podróży w wzbogacające, afirmujące życie doświadczenia.

Dializy wakacyjne d.HOLIDAY

Planujesz wakacje? Zarezerwuj dializę w wybranej lokalizacji

Niezależnie, czy planujesz kilkudniową wycieczkę, czy daleką podróż - nasze ośrodki dializ znajdziesz w setkach lokalizacji, w 24 krajach na całym świecie

Odwiedź stronę d.HOLIDAY